Bang om de Bijbel te lezen – Elim

Bang om de Bijbel te lezen

Ik voelde altijd dat God bij mij was en ik geloofde dat alles in het leven onder controle van God was. Toch had ik veel stress en was ik vaak teleurgesteld.

 

Ik ben geboren in een moslim gezin en opgegroeid in een orthodoxe Islamitische stad. Ik heb veel problemen meegemaakt in mijn leven, maar ik voelde altijd dat God bij mij was en ik geloofde dat alles in het leven onder controle van God was. Toch had ik veel stress en was ik vaak teleurgesteld.

Op een dag kwam mijn oudste zoon Jafar thuis met een Bijbel. Hij was een problematische jongen die hyperactief was en altijd heel veel vragen had.
Toen hij de Bijbel begon te lezen, las ik ook met hem mee. Maar ik was bang om Bijbel te lezen want ik dacht alsmaar dat het een grote zonde was. Dit was mijn eerste kennismaking met Jezus Christus.

Vanwege allerlei problemen moest ik naar Nederland vluchten. Hier kon ik de Bijbel in vrijheid lezen. Ik ging naar de kerk en ook naar Bijbelstudies. Daar kreeg ik antwoord op al mijn vragen. Met behulp van broeders en zusters kreeg ik steeds meer kennis en langzaam maar zeker groeide mijn geloof in Jezus.
In Iran was ik altijd zenuwachtig en had ik nooit rust. Ik maakte mij zorgen over alles. Maar na mijn bekering kreeg echt rust in mijn hart. Hoewel ik ver weg ben van mijn man en mijn oudste zoon, heb ik toch vrede. Ik heb mijn leven in de handen van Jezus Christus gelegd.
Jezus is mijn verlosser en mijn God. Hij heeft mij uitgekozen.
Ik deel ook het tijdschrift Rahe Salib uit in het AZC Alkmaar en ik wil graag met anderen over het Evangelie praten.

Manizhe, mei 2014