Jezus sprak tot mij in een droom – Elim

Jezus sprak tot mij in een droom

Mariam komt uit Iran, heeft de hadj volbracht en was een plichtsgetrouwe moslima. Ze vertelt hoe ze Jezus leerde kennen.

 

“Ik heb in Iran kennis gemaakt met het christelijk geloof en ik heb hier ook mijn scriptie over geschreven in het laatste jaar van mijn universitaire studie.
In Iran ben je niet vrij om een bijbel te bezitten of om er één te kopen. Het is ook gevaarlijk om met christenen in contact te komen.
Nadat ik in Nederland ben gekomen kreeg ik wel de mogelijkheid om met een christelijke gemeente in contact te komen. De Evangeliegemeente Elim heeft mij geholpen met Bijbelstudie en om meer te weten over het christelijk geloof. Door mijn problemen, mijn ziekte, het overlijden van mijn vader en de bevalling van mijn zus, was ik volledig uitgeput. Door de hulp, de zorg en de vele aandacht vanuit Elim kon ik het echter volhouden.
Mijn ziekte werd in november 2011 erger en ik kon mij niet meer gewoon bewegen. Ik kon ook niet meer naar de gemeente gaan, maar Elim liet mij niet los en broeder Gijs van den Brink en de tolk, meneer Noeri Paykar, kwamen naar mijn kamer om Bijbelstudie te geven en te bidden voor mij en mijn problemen.
In deze periode kreeg ik een droom dat ik dood ging. Na deze droom werden mijn dagen en nachten nog slechter. Ik had de hele tijd nachtmerries waarin ik op de vlucht was.
Toen kreeg ik een droom waarin de Here Jezus mij verscheen. Hij riep mij en ik rende naar Hem toe. Toen gebeurde het wonder, toen ik dicht bij Jezus kwam veranderde mijn wereld. Alles werd licht en ik kreeg een veilig gevoel. Hierna heb ik met broeder Gijs over mijn droom gesproken en gevraagd of ik gedoopt mocht worden. Dat gebeurde op 18 december 2011.”

Mariam